وبلاگ محمد حسن زاده (3)

به وبلاگ بنده خوش آمدید

وبلاگ محمد حسن زاده (3)

به وبلاگ بنده خوش آمدید

در این وبلاگ مطالبی که ارائه می‌شود جنبه عمومی داشته و فرد خاصی مد نظر نیست. امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد توجه واقع شود.

پیوندها

اراده و پشتکار

دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۰۷:۲۲ ب.ظ

    خداوند در آفرینش نوع بشر تمام زیباییها و استعدادها و .... را به نمایش گذاشته است و کافی است که این استعداد و مهارت های نهفته را با وسیله ای و یا تلاش و کوشش پیگیر شکوفا کرده و به منحصه ظهور برسانیم . هرکس به تواناییها و استعداد خود بیشتر و بهتر از دیگران آشناست و می تواند با اراده و پشتکاری که از خود نشان می دهد این استعداد ها را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کند اما نباید از خستگی و شکست در راه ترسید و با ادامه راه و استفاده از تمام امکانات و شرایط برای موفقیت و رسیدن به هدف مورد نظر تلاش نمود .

    گاهی برخی از افراد با کوچکترین ایراد و یا اظهار نظر دیگران از ادامه راه دلسرد شده و به تمام آرزوها و علایق خود پشت پا می زنند و تمامی فعالیتهای صورت گرفته را رها می کنند . که این مورد از ضعف اراده و وسواس و نداشتن ایمان به کار و عقیده ناشی می شود . شاید عدم نیاز به آن هم تأثیر داشته باشد .

    اما افرادی که به کار خود ایمان و باور دارند و می دانند که این کار آنها می تواند مفید باشد و یا در مورد درستی اعتقاد خود پافشاری می کنند سعی در از پیش رو برداشتن تمامی موانع و ناملایمات دارند و با برنامه ریزی و سازماندهی نیروها و استعدادهای خود آنها را در جهت نایل آمدن به هدف اصلی خود هماهنگ می کنند و حتی با گام های محکم و استواری که برمی دارند دیگران را نیز با خویش همراه می کنند.

    این اراده و پشتکار که باید از آن به عنوان نیروی پیش برنده و موتور محرکه پیشرفت نام برد نتها در انسانها وجود ندارد بلکه حیواناتی دیده شده اند که با وجود مشکلات بزرگی در زندگی و حیات خود، بر آنها غلبه نموده و تحسین انسان را برانگیخته اند . به طوری که در مواردی انسان با دیدن آنها پی به استقامت و توانایی آن موجود می برد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۴
محمد حسن زاده